Uitnodiging informatiebijeenkomst hart voor Oosterhout

Uitnodiging informatiebijeenkomst Dorpshart Oosterhout

op donderdag 16 februari om 20.00 uur bij Cafe Zaal Merkus

Hart voor Oosterhout?

Al bijna 10 jaar koesteren we als inwoners van Oosterhout een ‘hartenwens’: (weer) een levendig en herkenbaar dorpshart en een plek in Oosterhout om te blijven wonen, ook als je ouder wordt en hulp nodig hebt. Ook willen we onze Leonarduskerk, die met sluiten wordt bedreigd, heel graag behouden voor het dorp.

De unieke kans om dit dorpshart te vormen en de kerk te behouden en woningen voor ouderen te bouwen doet zich nu voor: door de kerk en de ruimte er om heen op een andere manier te gaan gebruiken. Om in te schatten hoe groot de kans van slagen is voor zo’n ingrijpend project, hebben vele mensen uit Oosterhout de koppen bij elkaar gestoken en kunnen we nu de eerste resultaten van de haalbaarheid van dit plan presenteren.

De mensen die toe nu toe hebben meegedacht zijn onder meer RK Kerk, dorpshuis De Schakel, Kinderopvang de Klompjes, Basisschool SamSam, de dorpsraad, Woonstichting Valburg, en Aannemersbedrijf Jansen & van Ralen.  Het plan komt ook voort uit het in 2010 opgestelde ‘Dorpsontwikkelingsplan’, ook wel DOP genoemd.

Haalbaarheidsonderzoek

Woonstichting Valburg en Aannemer Jansen & van Ralen hebben aangeboden om een haalbaarheidsonderzoek te betalen en te organiseren. We zijn erg blij met dit initiatief, want zo’n plan konden we niet zelf betalen. Dit haalbaarheidsonderzoek wordt uitgevoerd door bureau Hylkema in samenwerking met VKZ. De eerste resultaten van het haalbaarheidsonderzoek zullen we 16 februari met u delen: We zijn benieuwd wat u ervan vindt!

Uw ideeën en suggesties of belangstelling zijn meer dan welkom

We zien het Hart voor Oosterhout als een unieke kans om de leefbaarheid voor ons dorp een flinke impuls te geven. Om die kans ook goed te benutten willen we heel graag weten of er nog meer inwoners of ondernemers uit ons dorp iets willen bijdragen of ideeën hebben. Maar ook als u alleen nieuwsgierig bent naar de plannen bent u van harte welkom! Hoe meer mensen er komen hoe beter we weten wat het draagvlak is voor de plannen..

Komt u 16 februari ook?

Graag tot ziens op donderdag 16 februari om 20.00 uur bij Cafe Zaal Merkus. Als u niet in de gelegenheid bent om te komen, maar wil graag op de hoogte gehouden wordt. Of als u een steentje wilt bijdragen aan het project, in welke vorm dan ook, stuur dan een mail naar secretaris@dorpsraadoosterhout.nl of bel met Mariël de Vries: 06-12213330.

Meepraten?
Draag gerust bij!